بازده 187 درصدی بورس تهران در سال 98 و رشد فزاینده آن در بهار 99، حاکی از اقبال عمومی و گسترده به بازار سرمایه در اقتصاد ایران است. این اقبال به علل مختلف از جمله سیاست دولت در هدایت نقدینگی به این بازار، آزادسازی سهام عدالت و فقدان جذابیت در بازارهای موازی ایجاد شده است. با این حال باید توجه داشت که ورود این حجم عظیم از نقدینگی که عامل اصلی افزایش قیمت سهام­های مختلف در صنایع گوناگون بوده، در عین اینکه یک فرصت تاریخی برای اقتصاد ایران است، می ­تواند تبدیل به یک تهدید نیز بشود. به نظر می رسد رفتار سهام در بازار سرمایه در میان­ مدت و بلند مدت باید تابعی از متغیرهای حقیقی اقتصاد و شرایط تولید در کشور باشد و اتکای صرف رشد شاخص بازار سرمایه به نقدینگی جدید نمی­تواند پایدار باشد. از سوی دیگر اگر به این متغیرهای حقیقی توجه نشود، خطر شکل ­گیری حباب قیمتی در بسیاری از قیمت سهم ­های بازار محتمل است.

     تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، همواره در صدر مسائل کسب ­و­ کارهای کوچک و بزرگ اقتصاد ایران در دهه نود بوده است. عمده تامین­ مالی بخش تولید در دهه ­های گذشته متکی به سیستم بانکی بوده و این منجر به زیان­ های دو طرفه بین نظام بانکی و بخش تولید شده است. حرکت اقتصاد کشور از تامین­ مالی «بانک محور» به سمت بازار سرمایه با عمق­ دهی مناسب، لازمه جهش و تحرک بخش تولیدی کشور است. هر چه سیاست­گذار تلاش کند تا اختلالات موجود در سیستم فعالیت بخش بازار سرمایه را برطرف و نقدینگی را از بازارهای موازی مانند مسکن، خودرو، ارز و طلا به سمت بخش بازار سرمایه و تامین مالی بخش تولید هدایت کند، تولید در کشور رونق گرفته و امکان برون رفت اقتصاد کشور از «رکود تورمی» در سال­های اخیر مقدور می­شود. واقعیت آن است که اقتصاد ایران در بخش غیرنفتی بنا به گزارش مرکز آمار ایران، منفی شش دهم درصد و به گزارش بانک مرکزی نرخ رشد کوچک مثبتی را تجربه کرده است. بنا به هر دو گزارش، وضعیت تولید نیازمند تحول در زیرنظام­ های مختلف آن است.

     شرکت سرمایه­گذاری سدید تدبیر در زمینه خرید و فروش سهام و ایجاد مشارکت در شرکت ­ها و موسسات مالی و اعتباری و اخذ هرگونه تسهیلات از بانک­ها و موسسات مالی و اعتباری در داخل کشور و گسترش و ایجاد شعب در داخل و خارج از کشور فعالیت می­ کند. خوشبختانه این شرکت اقدام به سرمایه­گذاری در صنایع مزیت دار و شرکت ­های سودده با استفاده از تحلیل­های کارشناسی و نظرات متخصصین و شرکت­های سبدگردانی نموده و به سرمایه­گذاری ­های با بازدهی بالاتر و ریسک کمتر توجه می ­نماید.

.